Opublikowano Dodaj komentarz

Jak Cię widzą? Czy Cię słyszą? Zasoby wizerunkowo-promocyjne

Zasoby wizerunkowo-promocyjne

Zasoby wizerunkowo-promocyjne

Zasoby wizerunkowo-promocyjne, to narzędzia, którymi możemy przekonywać innych do uznania wartości tworzonych dzieł i w efekcie sprowokowania ich do reakcji, dla których tworzymy sztukę.

Zasoby wizerunkowo-promocyjne dzielą się na dwie grupy:

  • zasoby wizerunkowe, czyli to, jak jest się postrzeganym jako artysta, oceniać  można przez pryzmat:
  • zdobytych nagród,
    • wyników sprzedażowych dotychczasowych dzieł,
    • posiadanych rekomendacji,
    • liczby fanów;
  • zasoby promocyjne, to są kanały, dzięki którym można informować innych o wytworzonych dziełach, należą do nich m.in.:
    • czasopisma tematyczne,
    • strony internetowe, w tym profile na zewnętrznych portalach,
    • audycje radiowe lub telewizyjne,
    • miejsca na spotkania autorskie,
    • słupy ogłoszeniowe itp.
  • zasoby promocyjne oceniane są przez pryzmat:
    • liczby odbiorców,
    • kosztów związanych z nadaniem komunikatów w kanałach promocyjnych,
    • pokrycia się odbiorców kanału promocyjnego z gronem zainteresowanych dziełami.

Analiza

Każdy z wymienionych zasobów powinien być wnikliwie oceniony. Wizerunek pod kątem argumentacji na rzecz jakości dzieła, a kanały promocyjne powinny pod kątem możliwości informowania innych o dziełach.

Uwaga: Przy korzystaniu z kilku kanałów promocyjnych należy pamiętać, że nie można po prostu dodać do siebie liczby odbiorców z poszczególnych kanałów promocyjnych, aby uzyskać całkowitą liczbę odbiorców działań promocyjnych. Trzeba uwzględnić to, że część odbiorców będzie się powtarzać w kilku kanałach promocyjnych.

Przykład

1. Nagroda w konkursie KKK, świadczy o wysokiej wartości dzieła DDD w obszarze OOO (bardzo łatwo opis zasobów wizerunkowych przerobić na hasła promocyjne)

Kanał promocyjny: KKPP

  • Liczba odbiorców: ok. 46 tys.
  • Struktura odbiorców wg wieku i płci (M|K): 0-13: 3%|5%; 13-18: 12%|20%; 18-26: 15%|25%; 26-60: 4%|14%; 60+: 0%|2% (warto zrobić wykres)
  • Struktura odbiorców wg zainteresowań: …
  • Pokrycie się grupy odbiorców z grupą docelową: ok. 60%, ok. 28 tys
  • Popularność form komunikatów:
    • Artykuły:
      • <1000 słów: 20%
      • >1000 słów: 5%
    • Filmy:
      • <2 min: 15%
      • 2-10 min: 5%
      • > 10 min: 5%
    • Zdjęcia: 5%
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *